Totalt antall sidevisninger

torsdag 4. oktober 2012

Oppsummering av året 2012..

Nå er det lenge siden det har vært noe aktivitet på bloggen, så blåser nå litt støv av den for å prøve på nytt, spes siden jeg drar til Mallorca nå lørdag 06 okt på en 2 ukers tur.

Etter de to turene til mallorca i mars og april, har jeg vært veldig plaget av pusteproblemer og tetthet i brøstet. Dette er problemer som startet etter en lungebetennelse jeg fikk på Mallorca i april. Problemene har gjort at jeg ikke får trent hardt, intervaller, så formen var nok faktisk på topp i April, får man ikke puste skikkelig så får man ikke kroppen til å yte noe som helst.

Mallorca april 2012. Jeg, Kirsti og Svenskene i Sa Calobra


I mai dro jeg og en gjeng biringer til Italia og Garda området, der skulle vi i en uke ligge på et lite familiedrevet sykkelhotell. Vi hadde guidede turer både på terrengsykkel og på landevegsykkel. Vi hadde noen nydelige opplevelser, varmt vær og perfekte boforhold. En stab ved hotellet som stilte opp på alt mulig, helt enestående opplevelse


Italia Mai 2012. Gjengen sammen med 2 av guidene (manko på Kjellis)


Etter turen til Italia ble det begrenset med sykling på meg. Jeg og Irene dro til Italia og Roma i sommer, hadde en fin uke der med masse fine opplevelser.
Irene som har løpt mest halvmaraton har fått veldig smaken for sykling, og syklet sitt første ritt da Ytteråsen Grand Prix skulle arrangeres. Hun klemte til med en kjempetid på 1.14.37 og fikk andre plass av damene. Jeg kom inn på 1.08.39 og fikk en 15. plass av totalt 33 startende. Altså som ellers i livet, helt middelmådig :-)


Damene i Ytteråsen Grand Prix 2012


I august syklet jeg og Irene Rallarvegen, dette var en tur jeg hadde planlagt i 3 år nå, men har alltid skjedd noe som har gjort at turen ble utsatt. Sykkel og naturmessig så synes vi ikke at det  var så store opplevelsen, dette er IKKE norges fineste sykkelrute, på langt nær.. Gå og skyve sykkelen sin i 30-40 snøfonner var lite givende.. Men hadde et fint opphold på Vatnahalsen hotell, og en fin tur ned til Flom. Så turen var ikke bortkastet.


Rallarvegen 2012


Så var det birken som var det store målet... Jeg skulle egentlig sykle på lørdagen, men siden formen og brøstet ikke fungerte så flyttet jeg meg over til fredagsbirken for å kunne sykle sammen med Irene. Vi startet i pulje 7, og fikk en fin tur over fjellet. God temperatur men noen regnbyger som gjorde at føret ble noe sugeføre. Vi kjørte begge på Race King 2.2 dekke, ikke de beste dekkene etter min mening på vår grusveg.. Men målet var å komme inn under 4.0 timer.. noe som var veldig ambisiøst siden Irene nesten ikke har syklet før dette rittet. Jeg prøvde å hjelpe henne der jeg klarte, men i bakkene er hun like sterk som meg, så der lå jeg mer ved siden av eller bak, enn foran. Vi kjempet mot klokka hele vegen, og hadde et tidsskjema på 3.59 i tankene.. Vi passerte målstreken på 3.58 ... godt slitne begge to :-)

Sterkt imponert over innsatsen til Irene.


Etter birken 2012


Jeg og Irene har bygget oss landevegssykler som skal brukes i Spania. Blir spennende å få testet dem skikkelig. Utgangspunktet er den samme carbonrammen, samme str også faktisk, str 48 på begge to.
Irene har ikke vært helt i form i de siste ukene, så det blir noen rolige dager i starten på Mallorca, så får vi se hva som skjer utover i uka og uke nr 2.


Min sykkel


Jeg skal i morgen torsdag til Volvat på Hamar for å prøve å finne ut hva vi skal gjøre med brøst problemene. Noe som er sikkert er at det uansett ikke kommer til å gå fort på sykkelen før de problemene er fisket. Fremover nå blir det mye gode langturer, noe terskelintervaller og vekt trening utover vinteren. Prøve å legge et godt grunnlag til problemene eventuelt slipper, så jeg kan starte å trene hardt igjen og få opp farten. Synd, for formen i april var bedre enn noensinne.. så hadde virkelig trua på 2012 sesongen.  

Da sees vi straks på Mallorca :-)


1 kommentar:

  1. God tur til dere begge, håper dere får noen fine dager, og ikke anstreng deg mer enn nødvendig..) sees..)

    SvarSlett