Totalt antall sidevisninger

torsdag 29. november 2012

I gang med treningen frem mot 2013 sessongen


Etter en lengre pause fra treningen (av forskjellige grunner) etter at vi kom hjem fra Spania i Oktober så er det vel på tide å starte på`n igjen.. 2013 kommer utrolig fort... 

De 14 dagene jeg og Irene var i Spania la jeg på meg 1.5 - 2.0 kg.. ikke det at jeg klarer å forstå hvordan, vi syklet 100 km i snitt hver dag, og kosten var ikke så ille.. 

Første punkt på agendaen nå er å få ned kiloene en del, det vil også bli fokus på mye terskel intervall, der jeg skal ligge på ca 85% av maks puls. 

Jeg har nok en gang satt i gang med en "tjukkholmen" episode ... Denne uken her, 26-30 nov har jeg kjørt i gang en litt kick start slankekur/ renseprosess i kroppen. Under ligger det bilde av meg på vekta (tradisjon tro) fra mandag morgen.. deretter kommer det snart bilde som er tatt av meg på vekta førstkommende lørdag morgen.. Spennende å se hva jeg får til på disse dagene.. Forventer å gå opp igjen litt etter denne uka, men forhåpentlig ikke på langt nær så mye som jeg har gått ned.

Deretter blir det fokus på lavkarbo kost utover vinteren, men spiser karbo før, under og etter trening, men minimalt ellers.


Vekta stoppet 79,1 kg mandag morgen




Treningsrommet mitt, der jeg har sykkelrulla, stor tv og stereo er blitt ferdig, et lite prosjekt som tok lang tid. Isolert rommet som tidligere var en kaldbod.. senket himlingen, lagt inn spot-lights, elektrisk avtrekksvifte og det som trengs :-)





                                         Fornøyd med de nye treningsfasilitetene


Jeg bruker en Tacx VR rulle, der jeg kan kjøre Virtuel Reality baner, der jeg styrer sykkelen rundt i banen med eget styre, motstanden endrer seg ettersom stigningene og nedoverbakkene på VR banen.  Har også lagt inn Birken løypa fra Rena til Lillehammer, bruker Google Earth og legger inn løypa med punkt for punkt fra Rena og over fjellet, brukte over 870 "punkter" på å markere opp løypa.. Så nå kan jeg sykle birken løypa med simulert motstand i forhold til høydeforskjellene i den virkelige løypa. Samtidig som jeg sykler så ser jeg meg selv sykle fremover på vegen fra Rena til Lillehammer på Google Earth, ganske stilig. Har også meldt meg på en multiplayer lisens, så jeg kan sykle og konkurrere mot andre syklister fra hele verden på utvalgte baner.. Ofte 8-10 konkurranser hver dag, så gleder meg til å prøve det.. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar