Totalt antall sidevisninger

onsdag 1. juni 2011

Sykkelritt og test



SYKKELRITT MED NEDTUR

TOTALT SYKLET 2700 KM I 2011


Da er det en stund siden forrige blogg. Dagene har vært veldig travle i det siste. Tirsdag tidlig i uka ble det intervall 5x4 min i fegringsbakken på Biristrand. Syntes her at kroppen fungerte veldig bra, var ikke så langt etter Tore Hoffsbakken på toppen, en virkelig spreking med tider bare så vidt over 3 timer på birken.
Med en stor porsjon selvtillit gikk jeg helga og rittet Rescon Mapei på Kongsvinger i møte.. men før dette hadde jeg og Nina en fin tur i teknisk skog og kratt på torsdag. Nina brukte sin nye fulldemper, morsomt i terrenget :-)

Rittet på lørdag gikk så dårlig som det kunne gjøre. Fikk en skikkelig regnbøtte under oppvarmingen, så vi rakk å bli gjennomvåte før start. Jeg startet ut i høyt tempo, men det var mange spreke med i dette rittet. Den tøffe starten skilte mye på de beste og oss andre... Etter 10 minutter fikk jeg kraftige magesmerter, disse gjorde at jeg måtte roe ned tempoet. Jeg stoppet opp og ventet på Janne som også var med på Kongsvinger. Vi kjørte sammen en stund, men til slutt måtte jeg slippe henne også, jeg hadde rett og slett sprengt kroppen. Kjell Harald og Linda fra Biri tok også igjen meg etter en stund. Etter å ha våknet bittelitt fikk jeg en liten luke på Kjell Harald og Linda igjen, og klarte å kjøre inn Janne, men fikk problemer igjen og kastet opp et par ganger etter ca 40 minutter. Da bestemte jeg meg for at nok var nok, og jeg trillet inn til mål langs en alternativ rute.


Se video fra første halvdel av rittet 



Søndag ble det langtur med Biri gjengen til Vingrom, burmavegen og over til Vingnes, så tilbake til Biri. Rett over 60 km og 3 timer ++ Fin tur var det :-)




Testrunde rundt Saug ved Ringsakerkirka ble kjørt tirsdag 31 Mai. Dette var første gangen jeg var med på denne faste testrunden til BIPP`erne.. Jeg Kjell Harald og Linda møtte opp ved videoen, Kjell L tok vi igjen ved Moelv så han ble også med på runden. 

Tiden ble 32.00 ... klarte denne gangen å kjøre kontrollert etter pulsklokka, kunne gitt litt mer gass, men prøvde å tenkte mer som jeg må gjøre på lengre sykkelritt, ønsket å teste ut hvor høyt jeg kan ligge i puls over lengre tid uten å sprekke... fungerte veldig bra.


I morgen torsdag blir det en hardøkt, og til helga blir det Oslotur og gjennomkjøring av Raumerritt løypa. Helga deretter er det alvor..




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar