Totalt antall sidevisninger

lørdag 14. april 2012

Dag 28-29 og 30 på Mallorca April 2012

Dag 28

Da er det en stund siden siste blogg oppdatering..  Torsdag 12 som var dag 28 syklet jeg 60 km, vi kom i gang litt seint fordi vi ventet på godvær.. men sola kom aldri helt frem, så jeg syklet av gårde sammen med Kirsti, Rigmor og Østmarkagjengen. Etter de første motbakkene ble tempoet litt lavt da de hadde hatt en langtur dagen før og skulle ta det veldig rolig. Slik at jeg kjørte av gårde på egenhånd, og syklet til Randa ved Cura, og over til Monturi der jeg tok en kjapp matbit før jeg syklet de 30 km hjem, hadde svak motvind, men hadde likevel en 30 kmt i snitt hjem.  Irene , en venninne fra Trondheim skulle komme nedover i dag, så greit at turen ikke ble så alt for lang.

Dag 29

Hviledag, jeg og Irene dro til Palma for shoppe litt, men ble mest spising av halvdårlig mat og kjempegod iskrem. Tror jeg spiste is 3 ganger denne dagen. Vi var også inne i katedralen og tittet.


Katedralen i Palma

Trøndern er glad for å slippe snøen :-)


Dag 30

Ble med Ottestad sykkelklubb på tur fra Palma, til Bunyola og Coll Soller, opp her ble det et skikkelig rotterace ettersom karene vistnok hadde avtalt et veddemål om førstemann opp, noe jeg først fikk vite om etter "målgang" på toppen.

Jeg satte av gårde i et friskt tempo, og fikk raskt se at 2 voksne mannfolk fra Ottestad hengte seg på og gikk fort forbi.. aldri sett slik tempo på så voksne mannfolk.. jeg beit meg fast og hadde en periode mer en nok med det, etter ca 2/3 av bakken måtte den største av karene slippe, så da ble det igjen meg og en til.. ca 3-4 svinger før toppen måtte jeg slippe, og han fikk fort 100 meter på meg, men jeg visste at det var en strekke på ca 2-300 meter før toppen med en stigning på kun 3-4 % .. så fant de siste kreftene og spurtet opp i ryggen og forbi Ottestad karen, fikk ca 50 meter på han på toppen. Fant senere ut at han syklet på 15 timerslaget til Ottestad på Trondheim -Oslo, så var da meget fornøyd med å ha "tatt han" opp bakken :-)

Coll Soller. Stigning på ca 5 km


De to nevnte karene fra Ottestad ca halvegs. Han bakerste var 
det som fulgte meg helt opp. Måtte ta meg tid til litt foto ;-) 
selv om pulsen var HØY!!!


Videre kjørte vi ned til Soller, og opp den lengste stigningen på øya, de 13.5 km opp til Tunnelen. ca 6-7 % stigning. ble kjørt litt i starten , men roet meg og hjalp lagvenninnen fra Lillehammer opp de siste bakkene. Var bitende kaldt på toppen, svette som vi var. Kjørte deretter hardt til toppen av tankstelle, der de andre dro ned mot Pollenca på nordsiden av øya, mens jeg kjørte ned til Inca og hjem til Palma. Ble 5.5 time effektiv sykling og 130 km.


Opp mot tunnelen fra Soller, langt og tungt



Totalt syklet 2133 km så langt i 2012




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar