Totalt antall sidevisninger

mandag 27. februar 2012

Ny runde med tjukkholmen.

Da er det i skrivende stund bare 12 timer til flyet letter fra Gardermoen, i retning Mallorca. Jeg skal være der i 3 uker nå i første omgang. Temperaturene der nede har ligget på 12-18 grader, helt ok hvis det holder seg, men blir nok dårlig med solskille øverst på låre denne turen.

Siden vektoppgangen fra forrige tur til Mallorca i april 2011, har jeg nå startet tjukkholmen prosjektet igjen, første måling var for en mnd siden, og den var som følger :


Målingen som ble foretatt 19 januar var som følger (ca 82 kg)

BMI
27,7 
FETTPROSENT
17.1 % 
FETTMASSE
14,0 kg 
FETTFRI MASSE
67.9 kg
VANNMENGDE I KROPPEN
49,7 kg
     KALORIBEHOV PR DØGN VED ABSOLUTT HVILE
1813 kcal



Målingen i dag 27 februar var som dette  (79.5 kg)

BMI
26,9 
FETTPROSENT
13,4 % 
FETTMASSE
10,7 kg 
FETTFRI MASSE
68,8 kg
VANNMENGDE I KROPPEN
50,4 kg
     KALORIBEHOV PR DØGN VED ABSOLUTT HVILE
1780 kcal


Siden sist har jeg mistet 3.3 kg fett, lagt på meg litt vann og muskler. Vekta ved måling sent på dagen i dag var 79,5 kg. Jeg har rett før helga på morgenvekt målt 77,9 kg. Men dette varierer veldig avhengig av mat og veskemengde i kroppen.
Har selv syntes at fremgangen har gått slik passe, men denne målingen tyder på at jeg er på rett veg. Neste måling blir om en mnd når jeg er tilbake fra spania.  Håpet er da at vekta skal være på ca 75  kg (morgenvekt) , og en fettprosent på ca 11.






Kofferten er snart pakket, spørs om jeg får med meg noe klær da, når man ser mengden med kosttilskudd som skal være med, har også med meg mørkt rugbrød. Har snakket med den lokale kokken Tetra som skal lage en god salat til meg til lunsj hver dag etter sykkelturene, så jeg slipper å bøtte innpå med pizzaer og alt mulig annet.. Først en Herabalige Formula 1 shake med ekstra proteiner etter turen, så en god kylling/ skinke eller tunfisk salat. På selve turen skal jeg drikke Herbalife 24 sin Prolong som fungerer meget godt på lange turer, samt Herbalife sine proteinbarer. Prøve å begrense stoppene på lokale cafeer der det fort blir en baguett og en cola, godt det altså, men.....


Da sees vi snart på Mallorca... Onkel reisende Mack oppdaterer strax bloggen igjen







1 kommentar:

  1. Skal følge m deg bror...Pass godt på deg sjøl...Goood tur.:)

    SvarSlett