Totalt antall sidevisninger

torsdag 19. januar 2012

Ny Tjukkholmen episode




Hei..  Da er jula over, samt et forhold som gjorde sitt til at fokuset ikke har vært på trening i ordets tradisjonelle betydning :-)

Vekta stoppet etter forrige episode av tjukkholmen i Mai 2011 på 77 kg.
Den har nok økt en del etter det.

Denne gangen har jeg gått et steg videre, nå er det ikke bare foto av badevekta som skal vises, men også et pin-up bilde av meg selv, så man kan se forandringen i praksis.

Du spør deg sikkert, igjen... hvorfor jeg legger ut dette, grunnen er at jeg har en alt for dårlig selvdisiplin til å klare det alene, mye lettere når jeg vet at mange andre følger med på utviklingen fremover.




Som vi ser så har vekta økt ca med 4.7 kg

Men det som er mer spennende å se på er hvor vekta har kommet, derfor har jeg foretatt nok en Body Scanning, for å se hvor mye muskler, fett, vann osv kroppen inneholder, dette gir oss da et svar på hva fettprosenten er, BMI osv.


Målingen fra Mai 2011 var som følger


BMI
26,7 
FETTPROSENT
12.4 % 
FETTMASSE
9,7 kg 
FETTFRI MASSE
68.5 kg
VANNMENGDE I KROPPEN
50.1 kg
     KALORIBEHOV PR DØGN VED ABSOLUTT HVILE
1764 kcal


Målingen som ble foretatt i dag, Januar 2012 var som følger



BMI
27,7 
FETTPROSENT
17.1 % 
FETTMASSE
14,0 kg 
FETTFRI MASSE
67.9 kg
VANNMENGDE I KROPPEN
49,7 kg
     KALORIBEHOV PR DØGN VED ABSOLUTT HVILE
1813 kcal


Målingen taler dessverre for seg selv. Fettmengden har økt drastisk, og muskelmengden har minsket noe, vannet i kroppen har også minsket noe.




Neste måling blir ca 20 februar 2012



Ellers i dag så har jeg vært 1 time 45 minutter på tredemølla, rask gange i slak motbakke. 6 kmt




Deretter ble det ca 1 time med vekter på overkropp. må prøve å få til et skikkelig  program snart som jeg kan følge.

Har også i dag vært hos naprapaten med mitt høyre kne, ultralyden viste veldig lite veske, så det var positivt. Brukte massage og trykkbølge pistol på kneet.









I dag har jeg så langt, kl 15.45 spist ca 1400 kcal, og trent ca 800.
Mitt forbruk er ca 1800 pr døgn, så skulle dette holde seg så blir resultatet ca 1200 i underskudd. målet er å ligge på ca 1000 i underskudd hver dag. I teorien er 7000 kcal en kilo forbrent fett.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar