Totalt antall sidevisninger

onsdag 25. januar 2012

Shopping fra helvete....

Tirsdag (i går) dro jeg hjemmefra ca kl 11. retning Oslo. Først skulle jeg innom Kjell sykkel og sport og hente et Carbon hjulsett til sykkelen, dette hadde jeg holdt av og fått en veldig bra pris på. Da jeg møter opp der beklager Kjell at han tidligere har solgt bakhjuet, og sitter kun med forhjul..  så da gikk det føyken.. dagens første nedtur..

Etter det fikk jeg av Kjell bestilt håndbygde 29" hjulsett som jeg skal ha på hard tail terrengsykkelen min, dette kostet flesk... Men hjelper det meg til å henge på Kjellis på Ytteråsen Gran Prix runden til sommeren så er det verdt hver krone :-)

Deretter roter jeg meg inn i Oslo sentrum, og XXL-Sport, de var de eneste som hadde Tacx  Flow Multiplayer rulla på lager. Denne viser film av sykkelruta du sykler, tråkker du fortere så går filmen fortere.Når man kommer til en bakke så simuleres det automastisk motstand på rulla, osv osv..

Se linken under :

http://www.youtube.com/watch?v=eNu9bhJ7CD8


Deretter reiser jeg til Moss og kjøper en svært pent brukt carbon sykkelramme til landevegssykkel. fikk en god pris på denne, så det blir et prosjekt jeg skal starte med når det roer seg litt på andre fronter.

Deretter reiste jeg til Elkjøp Vinterbro, fikk kvelden før høre av en selger på Elkjøp Lillehammer at Vinterbro avd hadde 2 stk av det hjemmekinoanlegget som jeg skulle ha, de var de eneste som hadde det på lager. Jeg spurte selgern på Lillehammer om han kunne ringe ned og reservere det for meg, men fikk beskjed om at det ikke var nødvendig..  Da jeg kom til Vinterbro, så ja, var begge solgt, og hadde vært det i en uke, hadde selgeren på Lillehammer sett en linje lenger ned så hadde han sett det også. Etter en time på tlf med Elkjøp kundeservice så fant de ut at det akkurat var satt ut et slik anlegg i butikken på Lørenskog avd. De skulle pakke det ned med det samme, så jeg kunne hente det.

Så førnøyd satte jeg nesa nordover igjen. Først skulle jeg innom Ikea Furuseth og kjøpe stereobenk, dette gikk ganske greit, men måtte vente med å hente pakkene (fra Ikea sitt lager) til etter jeg hadde vært på Elkjøp og hentet stereoen, fordi selgeren på Vinterbro fortalte at Lørenskog avd stengte kl 20.00.

Så ca 19.35 drar jeg til Lørenskog og Elkjøp, når jeg kommer dit har ingen hørt om avtalen (og det viser seg at de stenger kl 21) .. etter en halvtime finner vi rett mann, og da har de ikke en gang startet å pakke det ned.. i tillegg var docking stasjonen til I-pod stjålet på den utstillingsmodellen jeg skulle ha, anlegget var også en del oppripet, men jeg fikk 1000 kr i avslag.  Etter 1.5 time på Elkjøp Lørenskog reiste jeg tilbake til Ikea for å hente ut flatpakkene.. Da jeg skal ha dette inn i bilen så er det selvfølgelig ikke plass, så jeg må åpne nesten hver eneste pakke for å få det inn i bilen.. brukte 1 time på innlastingen ute i kulda.  Når jeg skulle reise så ser jeg at jeg har glemt igjen hylleplatene til dvd hyllene jeg har kjøpt, så inn igjen på Ikea, der var det ingen hyller (jeg hadde betalt for dem, men glemt den ved kassa) .. etter 30-45 minutter så får jeg nye av en hyggelig kar i gul Ikea skjorte.

Nå er jeg alstå 2.5 time forsinket ovenfor han jeg skulle kjøpe carbon sykkelhjul av, en syklist på Strømmen som hadde fått plass på et continental lag, og var blitt sponset av Trek. Kl 22.45 trapper jeg opp på døra hans, etter å ha kjørt Strømmen rundt og letet etter en minibank.

Kl 23.30 drar jeg meg hjemover... stopper og tar en middag på Statoil Minnesund... hjemme ca 01.30. kl 02.00 var jeg ferdig med å bære sakene fra bilen og inn i leiligheta. mange turer opp trappa. Overtrøtt som jeg var så sovnet jeg ikke før kl 04.30..

Takk for i dag, må du aldri komme igjen ..



Her er noe av det som ble kjøpt inn

Samsung hjemmekinoanlegg
Tacx Sykkelrulle
Diverse Blue Ray filmer
Carbon Sykkelhjul
Landevegsramme for fremtidig byggeprosjekt
Tv benk fra Ikea
Dvd hyller/ skap med plass til 1000 filmer fra Ikea




3 kommentarer:

  1. Tror du kan være med helt i toppen til sommeren... Er det ikke da det er NM i shopping..? :-)
    Men at du trenger det håndbygde hjulsettet er det liten tvil om hvis du har håp om å henge med rundt Ytteråsen :-p

    SvarSlett
  2. 1000 filmer fra IKEA?!?! Monteringsanvisninger det eller....? ;-)

    SvarSlett
  3. aha ha ha... jepp, får aldri nok av bruksanvisninger fra Ikea, tenner meg .... svenske porr!!!

    SvarSlett