Totalt antall sidevisninger

onsdag 5. januar 2011

Tjukkholmen del 1

Etter nå snart 10 mnd med skader i begge anklene har det blitt mye sofatid, og lite trening i håp om at problemene jeg pådro meg under trening på Mallorca i Mars 2010 skulle forsvinne av seg selv.
Dette har medført en vektøkning på ca 10 kg.. fra 77 til godt og vel 87 kg, noe jeg mildt sagt er svært lite fornøyd med, og akter å gjøre noe med fremover.
Skulle skadene plutselig slippe taket, så ønsker jeg å være klar for gradvis opptrapping av treningen, og da slippe å tenke på kiloene.

Jeg skal nå den først i hver mnd utføre en veing og måling/ scanning av kroppens på Elixia treningssenter på Lillehammer. Resultatene av dette kommer jeg til å legge ut på bloggen, ikke for at andre absolutt har så stor interesse av dette, men for å gi meg selv et ekstra lite piff og motivasjon til å stå på og ikke sluntre unna med kost og trening, med tanke på at andre kan følge med på vektnedgangen, eller oppgangen hvis alt skulle gå galt .. noe det selvfølgelig ikke skal gjøre :-)

Målet er å være på 75-76 kg 1  Mai 2011.
Dette kommer selvfølgelig til å avhenge av at beina fungerer bedre og bedre utover våren , slik at treningen kan trappes gradvis opp, og at jeg får syklet en god del mil under Spaniaoppholdet i April.


VEING 01.01.2011

87.3 kg

(kamera veier 0.4 kg, så nettovekt er 87.3 kg)


Resultater av Scanning

BMI = 29,4

Fettprosent = 18.5 %

Fettmasse = 15.9 kg

Fettfri masse = 71.4 kg

Vannmengde i kroppen = 51.3 kg

Kaloribehov pr døgn ved absolutt hvile = 1872 kcal

Normalt kaloribehov pr døgn ved normal aktivitet uten trening =  ca 2400 kcal



I dag har det vært behandling ved Bruvik Fysikalske på Lillehammer, får ultralyd på begge anklene for å speede opp sikrulasjonen i problemområdene.  Deretter jobb til kl 17.00

Etter jobb hadde jeg 60 minutter på tredemølle med stort sett gange i litt tempo, 6 kmt. Og deretter 40 minutter på spinningsykkel i jevnt tempo. derav 10 minutter stående tråkking. Ville undersøke om smertene kom når jeg først hadde varmet godt opp på tredemølla en time.. Og det gjorde de ikke :-) så det var en positiv opplevelse.. Har kjent litt småverk i kveld, men ikke mer en normalt.. Håper virkelig at dette skal gå seg til utover våren .


5 kommentarer:

  1. Sååå bra at du ikke fikk vondt da..Lykke til..Men du treng vel ikke ned sååå mange kiloene?? Gjør du d da??

    SvarSlett
  2. Ja, det håper jeg også på! Vil ikke sykle alene i Spania altså.

    Fine blodårer forresten.

    :)

    SvarSlett
  3. hahaha.. stygt å mobbe slike abnomaliteter ;-)

    SvarSlett
  4. Mobbing? Det med blodårene? Hallo, jeg jobber jo med blodårer så det var ment som et kompliment. :) Jeg liker en god og tykk og spestig blodåre, gjør min jobb mye lettere.

    :)

    SvarSlett
  5. Ok Tone :-) Jeg er en sart sjel som tar alt slik veldig innover meg.. lå i fosterstilling i hele natt og suttet på kosekluten.. så Nååå ble jeg glad :-)

    Laila.. Jeg la på meg 10 kilo fra April 2010 til nå, og jeg var ikke akkurat syltynn i April i fjor heller, så dette skal nok gå bra ;-)

    SvarSlett