Totalt antall sidevisninger

tirsdag 10. mai 2011

MTB intervall økt på Sjusjøen


MTB INTERVALL PÅ FJELLET


TOTALT SYKLET 2235 KM I 2011


Etter jobb og etter at jeg hadde vært en tur innom Rustadstuen G-sport kjørte jeg opp til Storåsen på Sjusjøen, Birkebeinerrittets høyeste punkt. Der parkerte jeg bilen og syklet birken løypa motsatt veg av det som sykles på rittet. Kjørte ned rosinbakken, tok til venstre i Storstilen krysset (vekk fra birken løypa). Så rundt om Åsta elva, og mot Kvarstaddammen igjen på østsiden av Åsta. På Kvarstaddammen startet jeg intervall drag nr 1, kjørte 4 minutter. Fortsatte deretter med drag i retning Sjusjøen så det ble 5 x 4 minutter totalt. Jeg har store problemer med å komme opp i puls, lårene stivner lenge før jeg når ønsket puls i sone 4 og 5.  Mulig jeg etter forutsetningene har kjørt for hardt på de siste turene... råd mottas med takk :-)

Var ute i 2 timer. ble ca 45 km. 1100 kcal.


Ble mye filming som kommer senere..
men her er noen bilder fra turen. Fin natur på Sjusjøen



 




























2 kommentarer:

  1. 2 uker med rolige turer ispedd KORTE intervalldrag på noe FÅ av turene. Du begynner å bli overtrent etter all syklinga. Jeg var akkurat slik for 2 år siden.

    SvarSlett
  2. Ser ikke bort i fra det Hans Ole.. Men nå blir det en periode rolig uansett, forstrukket 2 leddbånd i kneet etter avkjøring i Oslo skogen.. legen sier 6-8 uker i verste tilfelle..

    Men veldig lyst på Rescon Mapey rittet Kongsvinger om 1.5 uke..

    SvarSlett