Totalt antall sidevisninger

mandag 16. mai 2011

MTB og Landevegstur i Oslo



MTB OG LANDEVEG 

TOTALT SYKLET 2355 KM I 2011




LØRDAG 14.05

Lørdag morgen satte jeg snuten mot Oslo og Blystadlia der jeg skulle møte kameraten Rune. Vi hadde planer om å sykle løypa til Terrengsykkelrittet som ansees å være en av de mest utfordrende og tekniske rittene i Norge. Rune hadde syklet løypa helgen før, mens jeg og Janne som vi skulle møte på Mariholtet... trodde jeg...  var nybegynnere på løypa.. 
Jeg og Rune startet fra Blystadlia på Lørenskog ca 11.30 og skulle møte Janne kl 12.00... etter diverse misforståelser og leteaksjoner møttes vi alle tre endelig på Mariholtet , og kom oss ut i løypa.



VIDEO  fra løypa. klikke linken under. Velg 720 kvalitet.


http://www.youtube.com/watch?v=Tawo3RitLko





Utenfor Mariholtet


Pause i skogen



Undertegnede måtte neddi med kneet, ser pinglete ut, men har i ettertid hatt store smerter. 



Fint i Østmarka :-)


Etter å ha fullført ca 2/3 av rittløypa hadde jeg fått nok av den veldig teknisk krevende løypa, og droppet resten. Hadde da store smerter i kneet og en krank på sykkelen som lagde mye mer 
lyd enn det som godt var.  Vi syklet en runde på grusveg slik at vi skulle få noen få kilometer ekstra. 

Inkl leteaksjonen endte jeg på ca 50 km denne dagen.  Etter en cola og kaffe på Mariholtet skilte vi lag og jeg og Rune syklet tilbake til Blystadlia der vi fikk servert mat og andre godsaker utover kvelden :-)
Alltid hyggelig å besøke Rune, Liva og vesla :-)


VIDEO fra løypa. samme som over.





SØNDAG 15.05

Søndag morgen var det bare å komme seg opp tidlig å møte resten av Reaper Racing gutta på Skedsmohallen på Lillestrøm. Janne som jeg syklet med dagen før hadde også møtt opp.
Der skulle de villeste (som allerede hadde syklet fra Feiring og Dal) sykle totalt 25 mil, mens andre skulle ha en kortere rute. 
Kl 10.15 startet vi turen østover mot Sørumsand. 

Etter kun 35 km og regnvær med 7-8 grader stoppet vi på en bensinstasjon, for å få litt varme i kroppen. Noen var så kalde at de skalv som aspeløv, så 4 av oss satte snuten mot Lillestrøm igjen på leting etter en varm dusj og litt mat. Totalt kun 70 km denne dagen, men det var helt ok :-)

Andre fullførte sine 25 mil, og det skal de ha all mulig respekt for på denne kalde og ekstremt våte dagen.

Jeg fikk låne dusjen til Janne,  og ble til og med servert middag etterpå, knallgod mat.
Takk for gjestfriheten :-)

Kneet mitt smertefullt på denne turen,  jeg har også smerter ellers når jeg ikke sykler, så må nok bare krype til korset og oppsøke legen i morgen, og kanskje ta en røntgen. 


Ble ingen bilder fra søndagen, men film kommer etterhvert.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar