Totalt antall sidevisninger

fredag 9. mars 2012

Dag 11 på Mallorca 2012

Da føler jeg at syklingen må komme litt i fokus igjen, så  i dag blir det bare sykkel :-)

Dro ut fra hotellet litt over kl 10 i dag, var utrolig trøtt, noe jeg fortsatt er .. gjeesp...
Vinden i dag var verre enn noensinne, vurderte flere ganger første mila å snu, var redd for å bli blåst over ende mange ganger..  lå på flata i 17 kmt og følte at jeg trente styrketråkk, og da på en av de 3-4 letteste girene..

Kom meg bort i fjellene, til Bunyola, der var det litt mer ly for vinden, og godt var det.. stoppet 5 min på torget i Bunyola før jeg startet på klatringen over mot Orient på andre siden av dalen nord for Bunyola.




                                                                      Torget i Bunyola


Skilt i starten av bakken som viser lengde og stigningsprosent til toppen.
(for de der hjemme kan denne bakken sammenliknes med Torpaåsen 
fra Vingrom og opp langs vegen til Dokka)


                                            Trange gater nederst i stigningen, typisk Mallorca


                                                       Nede igjen på andre siden av toppen


Ikke alene i løypa.

Fra toppen og ned mot Alero/ Santa Maria som ligger i flatlandet er det en veldig morsom og rask veg med mye utforbakker, men må på nedsiden av fjellet ved Orient først opp noen sugende 8-9% bakker før man setter utfor.

Jeg stoppet i Alero for en kaffe og en cola (light selvfølgelig)

Nyter en Cappuchino etter å ha blitt mektig kald på tur ned fra toppen, 
ble svett på tur opp, og fikk motvinden i fleisen på tur ned. kaldt men morsomt.

Fra Alero til Palma var det bare fryd... medvind og 40-45 kmt på lav puls. 



Stoppet på stamrestauranten Dino Pizzeria for en laksesalat

Facebook siden til restauranten


Om et par tre uker er det stappfult med folk her hele dagen, samt hele kvelden, 
men litt for tidlig på vinteren enda :-)


Meget god lunsj.. noe annet enn maten på hotellet jeg bor på


The Boss!!!  :-)







Sliten i kroppen etter litt for lite mat og drikke i dag, middagssalen åpnet for 30 minutter siden, så får avslutte bloggen for i dag, og få i meg litt mat, tror det blir litt dessert i dag også, trenger litt kalorier kjenner jeg..

Sees plutselig...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar