Totalt antall sidevisninger

lørdag 10. mars 2012

Dag 12 på Mallorca 2012


Bajaskjøring til ingen nytte...

I dag ble det er rolig start på dagen, klesvask osv ble unnagjort før sykkelturen.

Dro ut på sykkel kl 12. Kjørte østover på playean og opp deltabakken, ble der hengende på en som jeg syntes kjørte passe fort, men gikk nok litt i hardeste laget, beina var fine, men for høy puls..

Da vi kom på toppen, og det flatet ut så var det å legge på storskiva og trøkke til litt, var en del medvind her. Lå i 45-50 i ca en mil, da med han jeg hadde ligget bak opp bakken på bakhjulet mitt. 
Jeg roet ned etterhvert, og snart kom det en gruppe på 10-12 mann blåsende forbi.. han som lå på hjulet mitt kastet seg umiddelbart etter, mens jeg ble sittende å nøle.. Da de hadde 150-200 meter forsprang på meg bestemte jeg meg for å kaste meg med i gjengen.. det kostet.... vi hadde da rundet "svingen" og hadde motvind, gruppa lå fortsatt å kjørte i ca 35-40 kmt i motvinden. Jeg bruke alt jeg hadde av krefter og puls for å komme opp til gruppa, brukte nok fort 3-4 minutter på å nå opp til dem, så hardt kjørte dem.. Etter dette stuntet kom selvfølgelig smertene i knea etter hvert.. Ved glasshytta brøyt jeg innover i landet igjen og kjørte til Lljukmajor før jeg kjørte ned mot Palma. Hadde sterk motvind helt fra glasshytta og til Ljukmajor.

Ble i dag 55 km på 1 time 50 minutter.

Jevnt tempo altså med tanke på vinden, har ikke sett på klokka, men blir vel fort regnet snaut 30 kmt i snittfart.. alt for fort for mine bein på denne årstiden.. 


                                          Lunsj på Dinos etter sykkelturen. Skinke og oste salat


Mellom Glasshytta og Lljukmajor

(ps : kom en eller annen sportsdirektør bort til meg da jeg spiste lunsj i går, og lurte på om jeg kunne tenke meg å kjøre for teamet hans, sa jeg skulle tenke på det, så han gav meg noen 
gratis teamklær som jeg testet ut i dag  ;-)


Har senere i dag fått meg et par timer på stranda, vinden løyet på ettermiddagen, så godt og varmt. Spådd bra vær fremover. så kanskje brunfargen kan beholdes også.. dårlig med solarium her nede.

Snart middag, så blir det en rolig lørdagskveld... misunner dere der hjemme som skal spise hjemmelaget pizza eller taco... skal sitte på rommet mitt eller i lobbyen og førdøye dagens to salater... yammi...

Vekta viste i dag - 2.2 kg siden første måling for 6 dager siden.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar