Totalt antall sidevisninger

torsdag 15. mars 2012

Dag 17 Mallorca 2012

Dag 16 på Mallorca (gårdagen)


Skulle en liten tur til Palma i går, byen, og bytte noen joggesko. De ble byttet, men fant et par Nike som var dritkule, kostet det dobbelte av de andre.. men men..
Kom på det i farten at jeg burde ha nye sykkelbriller, og da med styrke, jeg har 0.75 og 1.0 i styrke, så er absolutt ikke blind, men godt å ha. Da måtte jeg jo finne en optiker som kunne ta en synstest av meg, og fant til slutt et par Nike hvite briller som vil matche den nye hvite hjelmen jeg fikk fra Bontrager før denne sesongen, litt stil må man ha, også på sykkelen :-)

Så da gikk dagen... tilbake på hotellet kl 16.00 ble for seint for sykkeltur da..




Dag 17 (torsdag)
Maratondag i fjellene




Startet litt sent i dag, ca halv elleve. Kjørte til foten av fjellene i vest, og byen Bunyola som jeg har vært i flere ganger i det siste. Deretter ble det årets første tur opp Coll Soller, og ned igjen på andre siden til byen Soller.
Kjørte helt ned til havna og tok en tidlig lunsj der.

Starten av Coll Soller bakken (sørsiden)

Coll Soller






Nydelig plass.. en av de mange perlene på øya








Starten av den 13 km lange bakken opp mot tunnelen, fra Soller




Tok igjen "Fritz" halvegs, ble sittende å snakke, greit det så ble farta holdt nede


Utsiken ned mot Soller fra Tunnelen (toppen)


Mye posering i dag




Denne tunellen er det IKKE lys i. ganske ekkelt.. bratt stigning og bekk mørkt


Andre siden av fjellet


Ny posering :-)  Denne plassen har jeg villig posert på 
tidligere.. se tidligere profilbilde, liggende her i 2011 :-)




Kom hjem til hotellet 18.20 .. var ganske så fornøyd og småsliten,  da 8 timer etter at 
jeg dro fra hotellet i dag tidlig.
Computeren min gikk strømtom, så vet ikke nøyaktig hvor lang tid jeg hadde på setet, men ca 6.5 time vil jeg nok i hvertfall si, kanskje nærmere 7 timer.
Fikk ganske fort kjenne det i kneet, så testingen fortsetter i morgen med justeringer osv. Føler at jeg stort sett kjører billig på sykkelen nå, men en del gjenstår.

I morgen kommer Anders og Jo nedover fra Råholt sykkelklubb, min forrige klubb. Må se an om jeg blir med dem en liten eftastur eller om det er best å ta det helt med ro.

Har nå totalt 950 km på sykkelen siden 28 februar. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar