Totalt antall sidevisninger

lørdag 16. april 2011

Mallorca dag 14 2011

BLODØKT + PÅ DAG 14

 TOTALT 890 KM 

I dag ble turen lagt til fjellene. Dro ut litt før kl 09. Kjørte de 30 km til Bunyola, der jeg stoppet på den lokale sykkelbutikken. De mente at båten jeg hadde tenkt å ta fra Port Soller gikk kl 12.00 ... så tenkte at jeg hadde god tid. Pratet litt med folka i butikken, og brukte god tid på justering av sykkel på tur mot Soller. Klatret opp Coll de Soller igjen fra sørsiden, kjørte ned til havna i Soller og fant ut at båten hadde gått kl 11.. så da måtte jeg vente på neste kl 13.00. Port Soller var en nydelig plass, så passet på å få i meg litt mat før båten gikk mot Sa Colabra som var dagens store mål, og deretter de snaut 10 km opp fra havna. Snitt stigning 7 prosent.


Nok et bilde fra toppen av Coll de Soller og sørover



Fra andre siden av Coll de Soller. Nordover


Port de Soller


Port de Soller


Port de Soller


Port de Soller


Lunsj i Port de Soller


Båten fra Port de Soller til Sa Colabra





Båten har akkurat lagt til i Sa Colabra








9.5 km og 7% stigning i snitt





Fra ganske langt ned i bakken. Får lite følelse 
med stigningen på bilder





Her får man litt mer følelse med stigningen...


Bildet er tatt nesten på toppen. Fjelltoppen rett frem er Puig Mayor som er 
Mallorcas høyeste fjell med sine 1440 meter. Hadde planer om å ta med denne toppen 
i dag, men det får bli en dag da lårene føles bedre. Jeg måtte ha flere stopp opp Sa Colabra... 
Og blir skremt når jeg hører andre syklister her nede sier at denne bakken ikke er så ille..
 det sier litt om nivåforskjellen.. Fikk høre at de beste nordmennene kjører disse 9.5 km 
på 25 minutter...  Jeg snakket med Fredrik Villmann her om dagen som tidligere syklet for 
Skill Shimano teamet, han brukte godt under 30 minutter opp bakken. 

Undertegnede brukte en del mer kan du si...


Nesten på toppen.. iskrem og cola smakte godt


Deretter ble det strake vegen til Palma. Ble noe sliten etter denne turen.

Hadde planlagt total hviledag i morgen, men blir muligens 
en rolig flat tur sammen med noen nordmenn jeg har blitt kjent med. Men må se an i morgen tidlig. har litt vondter her og der, litt blodutredning på et kne, håndleddet osv..

I dag ble det ca 12-13 mil ca.. har fortsatt ikke computer.  1700 høydemeter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar