Totalt antall sidevisninger

fredag 22. april 2011

Mallorca dag 20 2011


HVILEDAG MED 80 KM OG 900 HØYDEMETER

I dag skulle det i utgangspunktet være hviledag. Det regnet kraftig på morgenen slik at vi var noe tvilende til hva vi skulle gjøre i dag. Jeg bestemte meg fort for at det skulle bli total hviledag. Men ca kl 11 kom sola frem og det ble godt og varmt. Jeg la meg på solsenga en stund.. men det kriblet for mye i kroppen.  Jeg fant frem sykkelen og satte i veg ca kl 12.. Satte snuten mot Bunyola da jeg hadde lyst til å kjøre over høyden til Orient som jeg hadde hørt så mye snakk om.


Langbakken opp mot Sa Cabaneta, kanskje den mest kjedelige bakken på hele Mallorca..
 Lang.. rett og ikke så alt for bratt.. Ca 20 km fra hotellet.







Prøver å holde pulsen nede i motbakkene. Sone 1 for min del makser ut ved 150.


 Bakken ser man bak meg.. ser flat ut, men det er den nok ikke :-)


Videre fra Cabaneta til Bunyola


Fjellene nærmer seg


Bunyola "by"





Utsikt over Bunyola fra starten av stigningen opp mot toppen


Noen har det mer travelt enn andre


Fin liten kneik


Virket som at alle kjørte full gass opp bakken. 
Jeg lå på rolig intensitet grunnet intervallen i går.




Fra andre siden av toppen etter nedkjøringen


Nydelig utsikt utover Orient dalen


Orient. Jeg bestemte meg for stoppe i neste tettsted, Alaro.


Spiste lunsj i Alaro





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar