Totalt antall sidevisninger

mandag 11. april 2011

Mallorca dag 9 2011


Før turen i dag regnet jeg ikke med at det ble aktuelt med kort trøye, da det var spådd halvkaldt og regn, derfor ble solkremen satt igjen på hotellrommet.. kan vel endelig si at jeg har fått skille på armene også.. beina er i boks.. men dem er brune.. armene er røøøøde... men bare pingleri i forhold til 
slik Thorstan pleier å være, hehe Marius ;-)








I dag startet sykkelturen kl 09.. litt bedre påkledd enn ellers. Det var småsurt når jeg satte i gang, men ble bedre utpå dagen, så vindjakka og de løse knærne ble lagt i baklomma.
Hadde planer om å kjøre til Alcudia og tilbake, hadde sett på en rute som gikk litt lenger øst tilbake, for å slippe tur retur samme vegen. Slik så dagens tur ut .. 




Startet i palma, kjørte så vestover mot fjellene, og deretter gjennom flere småbyer på tur opp til Alcudia på nordkysten, der ble det lunsj etter ca 2.5 time sykling i mye motvind.
Men på tur sørover så ble det bedre, fikk hjelp av vinden flere plasser.

Totalt ble turen 165 km lang. Noe som ble litt i lengste laget med mitt grunnlag. Det gikk veldig bra med anklene, men lårene var slitne etter hardkjøret fredag med svenskene. Men det verste er at jeg har fått store smerter i høyre håndledd. Frank mekaniker mente her om dagen at jeg hadde styret mitt alt for langt vridd oppover, så han bøyde det 2-3 cm forover.. dette har jeg kjørt med i 2 dager nå, og altså fått store smerter, så den justeringen var han ikke heldig med.. så i morgen blir det i hvertfall hviledag, og kanskje flere dager også..  :-(

her er bilder fra dagens tur... og har dere spørsmål eller kommentarer så bare skriv det inn her eller på facebook..


På torget i Inca etter ca 35 km. Tråkket foten ut av pedalen og kjørte ankelen ned 
i krankarmen, så måtte ha 5 min for å synes synd på meg selv.. blødde til og med, 
så kunne vært livstruende...


Torvet i Inca


Pen er jeg ikke når jeg spiser, men godt var det.. bolla MÅ ha mat...


På stranda i Alcudia. 


Fikk en ny kompis på stranda i Alcudia


Fine fjell også i nord øst


Nydelige veger ut fra Alcudia og sørover


Fra en eller annen kafe i en småby jeg ikke husker navnet på. Hadde akkurat
funnet ut at jeg hadde mistet kartet mitt, så måtte kjøre de siste 40 km etter sola..




Etter en kjapp dusj dro jeg en tur mot Palma, tok en is og en slush på en strandkafe.

Palma beach i ettermiddag.









Nok en rolig kveld på hotellet.Skal se noen episoder Big Bang Theory ... ellers skjer det lite :-)

3 kommentarer:

  1. Stakkars deg..Går d bra m ankelen???? Smør deg godt inn da m after sun el aloe vera hvis du har..Ser jo flott ut været da, så du MÅ jo ha m deg solkrem..Så lenge beina fungerer nå da, så kan du ikke la andre småting stoppe deg, som solbrenthet...Kjempefint å følge deg.Jeg gjør d HVER kveld..BARE MÅ GJØRE DET..

    SvarSlett
  2. Jeg blir med neste gang jeg, onkel! vil bli brun jeg også! :D
    kos deg videre ;) sees hjemme!
    - Marita

    SvarSlett
  3. Håper du ikke har blødd i hjel i natt da... :P
    Kjenner jeg savner været der nede når jeg ser ut i dag.. 3 pluss, regn og tåke... :-S

    Kos deg videre, og kjør pent. Bare venter på oppdatering med gipsa etelleranna... ;)

    SvarSlett