Totalt antall sidevisninger

lørdag 30. april 2011

Mallorca dag 26 2011 (torsdag 28.04)



HEFTIG LANGTUR MED INNLAGT BAKKETEST I 
SA CALOBRA + 3 ANDRE "FJELL" 
TOTALT 8 TIME PÅ SETET

TOTALT 1930 KM


Turen gikk først til Inca, dit kjørte vi samlet 7 stykker. Fra Inca og opp mot toppen av Sa Calobra kjørte jeg og Ivar rolig sammen. Greit for meg å spare bena litt til jeg skulle teste formen i selve Sa Calobra senere på dagen. 
I går hadde vi jo også hatt en real  Cowboy økt som fortsatt satt godt plantet i lårene og leggene.


Turen ble totalt 165 km. 2610 høydemeter klatret. 
4600 kcalorier. satt på setet i ca 8 timer. 
Snittemperatur 24 grader.





Samlet gjeng på tur mot byen Inca


Jeg og Ivar tar en velfortjent pause i bakkene opp fra Inca


Tilbake på sykkelen. Ca 50 km fra hotellet.


Ivar en glad laks på toppen av bakke nr 1. og gladere og gladere ble han for hver av de neste 3 bakkene fikk jeg høre i ettertid :-)

Resten av sprekingene ventet på toppen da jeg og Ivar kom


Mye folk og bra med liv på toppen


Unni var uheldig med en liten pungtering etter pausen på toppen. Godt hun i hadde to 
gentlemen som stilte opp.

Har sett Unni mer fornøyd tidligere ;-)


Ny kort stopp noen kilometer senere ved dette utsiktspunktet. 
De 3 sprekeste hadde kjørt videre mot Sa Calobra bakken.


Poserer alltid villig


Nærmer seg monsterbakken


Mountains


Kiosken


Ved krysset "kiosken" forlot jeg de 3 andre og kjørte alene opp mot toppen av Sa Calobra





Test opp Sa Calobra






Brua ved toppen av Sa Calobra. Samme som bildet ovenfor.








Toppen av Sa Calobra


Bunnen av Sa Calobra




Bakken ble kjørt på 46 minutter. 
9.5 km og snittstigning på 7 %. 

Er greit fornøyd med dette når jeg tar forholdene med ett års hvile og minimalt med trening i betrakting, samt hardøkten i går onsdag. lårene stod rett ut i starten av bakken, så måtte bare finne min egen fart og finne flyten opp bakken.

Blir spennende å se hva den neste testen i denne bakken enten til høsten eller våren igjen vil vise.


Det ble filmet både opp og ned bakken. film kommer etter at jeg er kommet meg hjem og får skikkelig nettilgang




Bilder fra resten av turen








Tunnelen ovenfor Soller




Turen ned fra tunnelen og til Soller ble også filmet. Denne kommer senere. Fra Soller kjørte jeg opp Nordsiden av Coll de Soller og til Bunyola, og deretter til Palma.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar