Totalt antall sidevisninger

torsdag 14. april 2011

Mallorca dag 12 2011

Etter 2 hviledager pga et håndledd som har vært vondt var det nok en gang på tide med en skikkelig økt.. hadde tenkt ca 4 timer, men ble 6 timer på sykkelen. 1660 høydemeter forsert på ca 120 km total lengde. 23 grader i snitt. og en snittpuls på 144 (ganske rolig med tanke på mye stigning og en makspuls på 207)




Startet i Palma, kjørte opp ved militærforlegningen vest for byen, en ganske kraftig kneik der før det bar ned igjen før neste klatring startet mot Esporles. Deretter noen km flatt før stigningen opp mot Valdemossa startet, denne var veldig tung i varmen. Hjalp ikke at de drev og la ny asfalt i nabo vegbanen.. Deretter bar det rett mot Deia, en av mine favorittplasser på øya. Her ble det en snau times lunsj før jeg kjørte mot Soller. Opp Coll de Soller fra nordsiden, inkl race med en tysker, morsomt :-). Denne stigningen har ca 550 meter høydeforskjell.
Deretter hjem via Bunyola og Santa Maria.


Fra den første stigningen opp fra Palma by


Nedstigningen fra samme toppen


Kjørte et par mil sammen med en lege fra Palma (han foran meg) han var maratonløper, og hadde New York Maraton som sitt store mål i år.. men han mente at det var stor forskjell på å løpe og sykle.. og det håper jeg også for hans del, for han peset voldsomt i morbakkene.


Så er langt hopp til Deia.. vakker plass på vestkysten.


Sykkelen får en pust i bakken mens rytter fotograferer utsikten


Vakkert






Her spiste jeg lunsj





Helt ok service på cafeen


Stopp på samme sjappe som i fjor for å fylle opp flaskene, fortsatt Deia.


Fra vegen mellom Deia og Soller.. veldig kupert.. jobbeterreng..


Haff... går for sakte... forbi...


Akkurat startet klatringen opp mot Coll de Soller .. Nettopp  passert Soller sentrum.



Her raser det forbi 15-20 tyskere ca en km før selve bakkene og svingene opp Coll de Soller starter. Her er det ca 5 % stigning. Jeg ligger og "koser" meg på lav puls.


Her har selve klatringen startet. jeg har skrudd opp tempoet til ca lav- terskelnivå, 165 i puls og plukker dem opp igjen en etter en :-)  mens de puster og peser verre..
Etter noen minutter har jeg hentet inn alle som passerte meg lenger nede i bakken. 
Morro med landskamp,  og drakt med norske flagg på :-)

Jeg trodde selv at jeg filmet herfra og opp, men det hadde ikke fungert :-(

Fikk kamp av en gammel tysker på 60 fra midten og opp.. prøvde å skremme han med å dra på ut av annenhver sving og fikk da 20-30 meter på han, men han lot seg ikke skremme, og kjørte meg inn gang på gang da jeg slakket på tempoet igjen.... Siste svingene kjørte vi sammen, men jeg økte tempoet for hver sving.  På toppen la han seg rett ut på asfalten... håper det gikk bra med han... men skal nevnes at jeg selv også var rimelig tom for krefter.. men morsomt var det :-)


Fra nedkjøringen på andre siden av Coll de Soller. bare 35 km hjem herfra.


Ble litt soling før middag.. og nå skal jeg av gårde og hente sykkelen fra service. Har ikke bestemt meg enda for hva det blir i morgen. Har fortsatt en del smerter i håndleddet, så bestemmer meg først i morgen tidlig.





1 kommentar:

  1. JUHU..så fiiine bilder..Koser meg med å sjå hver kveld..Stå på videre, stell pent m håndleddet...her hjemem har vi og knall vær, straks bart alle steder..;-)..Ikke mye ski i påska her nei..God natt;-)

    SvarSlett