Totalt antall sidevisninger

torsdag 7. april 2011

Dag 5 på Mallorca 2011

I dag ble det sykkeltur fra Palma klokka 09.15 .. hadde da sagt farvel til restene av Reaper Racing gjengen som skulle reise hjem i dag. Camilla reiser hjem lørdag, så da blir det kongen av Mallorca (svein) helt alene..

Ferden i dag gikk til Bunyola, 3 mil ca fra Palma, kjørte meg bort litt på turen, men hadde memorert ruta fra Google Maps .. så fant frem til slutt. Det ble ikke så lange turen i dag heller, men var totalt ute i 4 timer, riktignok med litt ujevnt tempo. Hadde tenkt å stoppe/ snu i Bunyola, men ble fristet av motbakkene som lå litt lenger fremme. Tok sats og hengte meg på noen polakker opp Coll de Soller,
Coll De Soller er en av de fineste bakkene på Mallorca som jeg har prøvd så langt..
Hadde vel bestemt meg for å vente noen uker med slike bakker, men virker som at beina fungerer bra bare været er godt og beina har rukket å bli varme.

Kom mot slutten av bakken i kontakt med noen polakker som jeg kjørte opp sammen med, godt å høre at de var like tungpustede som meg da vi nådde toppen, enda så spreke de så ut :-)

Men PS : har bestilt ny bak kassett for å få litt lettere tråkk i fjellene etterhvert, samt spare bena litt. Så på de Polakkene at de bare vispet opp de aller bratteste kneikene nederst i bakken, mens jeg satt der
og stampet på 25 skiva mi..



På tur inn mot Bunyola


Starten av bakken opp til Coll De Soller.








Disse svingene er det mange av opp bakken


Det nærmeste jeg kom El Diablo i bakken...


El Diablo i Tour De France


Polakkene prøver seg på et lite rykk et stykke før toppen..


Men neida.... En RR gir seg ikke så lett  :-)


Rasteplassen på toppen


Utsikten fra toppen. Startet lengst bak i horisonten ved Palma som ligger helt ute ved havet.







Snudde så nesa hjemover og havnet midt inne i Palma by.. ble noe hektisk å sykle blant busser, taxier og motorsykler i fult tempo. men kom nok en gang helskinnet hjem. 


Prøver å spise litt begrenset og sundt for å få ned vekta denne mnd her.. 
Men ... nå skal jeg avgårde og få meg en Pizza :-)





1 kommentar:

  1. Må jo bare innrømme at det ser sinnsykt fint ut nedi der. Jeg skal sykle hjem fra jobb i morgen, men det blir ikke akkurat det samme gitt... Knallfine bilder du tar, så hvis formen din står i stil med bilden når du kommer hjem blir du skummel i sommer :-)
    Ikke bli for ivrig så du blir skadet igjen nå, for vi i BIPP vil gjerne se deg på treninger igjen i sommer... Men i helga er det BIPP-fest så da blir det nok ikke mye sykling på oss :-)

    SvarSlett