Totalt antall sidevisninger

tirsdag 19. april 2011

Mallorca dag 17 2011


SMÅKUPPERT PÅ DAG 17


TOTALT 1105 KM

Dag 17 startet på sykkelen kl 10.00 utenfor hotellet. Da hadde vi allerede vært samlet for en god og lang frokost, en halvtime på senga ble det også tid til før habitten skulle være på.

Vi kjørte sammen med to gentlemen som Rigmor kjente fra før. Jentene hadde kjørt sammen med disse karene i går da jeg hadde hviledag.. jeg hadde fått høre at de var veldig strenge.. så var spent på hvordan min lett vulgære og rotete kjørestil skulle passe sammen med disse karene :-)  For en som er vokst opp i de mørke og dype skoger på en ensom MTB sykkel og som absolutt ikke er vant til å ligge på hjul,  så kan denne kjørestilen av og til være en utfordring.. ikke sant Lene ? ;-)

Turen gikk opp til Valdemossa der jeg, Rigmor og Unni ble frakjørt opp bakkene, 
men heldigvis ventet de på toppen :-)

Deretter delte vi oss, Jeg , Lene og disse 2 eldre gentlemennene (er håpløs på å huske navn)
kjørte vestover mot Deia, og deretter mot Soller (soyer).

Mens Unni Rigmor og Janne (sistnevnte hadde vært på en hard tempotur med "svensken i rosa drekt" dagen før) kjørte til Santa Maria og så tilbake til Hotellet. 

Vi andre lunsjet i Soller, og klatret deretter opp de uendelige serpentinerne opp til 
Coll de Soller.  497 moh.  Morsom bakke hvis en har bra bein, noe jeg hadde i dag. 
Lå litt høyt i puls.. men det ble snakk på en rolig langtur i morgen, så da kan man koste på seg litt ekstra sløsing av energien... skal jo kjenne at en lever :-)


Samling før avreise kl 10.00




Fjellgeitene Unni og Rigmor


Jeg og Lene stoppet for å ta noen bilder rett før Deia





Lunsj i Soyer






Lene støter på gubbene





Oppe på Coll de Soller :-)


Bar deretter straka vegen tilbake til hotellet.


105 km. 1255 høydemeter. 3000 kcal og 148 i snittpuls.
dette er så vidt innenfor sone 1, men snittpulsen skulle ikke ha vært over 142.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar