Totalt antall sidevisninger

fredag 15. april 2011

Mallorca dag 13 2011


KORT TEMPO DAG 13

Da er klokka 9.30 og dagens økt er unnagjort. Siden jeg fortsatt har en del smerter i håndleddet så ble jeg rådet til en kort men intensiv økt i dag, og så ble det. 
Jeg dro fra hotellet 08.20, før frokost, og kjørte rolig til østsiden av playaen før jeg startet klokka ved starten av en slak men jevn stigning på 5.6 km og ca 120 høydemeter stigning. Kjørte deretter ca en mil vestover flatt mot Llucamyor. Deretter flatt 3-4 km mot Palma igjen og så nedoverbakken de 2 siste km. 








Lårene ble stive så fort jeg passerte sone 2, ved 160-165 i puls, kanskje ikke så rart etter økten i går med mye bakker (1660 meter stigning)  
Normalt skal ikke bena stivne slik før jeg er på 185-190 i puls.

"Tempoen" ble 26 km, og ble kjørt på 51 minutter i moderat motvind 2/3 av vegen.
Dette ble et snitt på 31 kmt, noe som selvfølgelig er alt for dårlig. 
Men med lår fulle av syre så kunne jeg ikke forvente mer i dag.

Totalt ble turen 38 km inkl oppvarming og nedkjøring.
Kaloriforbruk på 650 kcal, noe som etter tabellene tilsier moderat bevegelse, det sier også en del om at pulsen har vært lav hele vegen.


Mulig det blir litt testing av utstyr osv i dag, men finner nok en bok og legger meg på en solseng. Litt vind og ikke riktig den varmen i dag som det har vært tidligere.

Ps : Skal ha massasje i ettermiddag :-)

Skjer det noe spennende så kommer det oppdatering senere i kveld..

Shallabays..



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar