Totalt antall sidevisninger

søndag 24. april 2011

Mallorca dag 22 2011


HVILEDAG PÅ DAG 21

Kort om dag 21, lørdag. Jeg tok en total hviledag, lå noen timer på solsengen, handlet litt klær osv.  Fikk slappet av godt denne dagen. Så lite å skrive hjem om denne gangen.

Det har kommet noen spørsmål på sms om jeg har fått "sykkelskille" ... håper dette er svar nok :-)







LANGTUR MED RELATIVT ROLIG TEMPO.. RELATIVT..  DAG 22


TOTALT 1475 KM


Planen i dag var å kjøre rolig mot byen Petra, der vi skulle lunsje og kjøre tilbake til hotellet. Enkel og grei plan. Anslått ca 100 km.
Det ble etter hvert et meget varierende lite sykkelfelt som startet samlet på playaen, noen som meg med litt mage og ikke alt for mange mil på sykkelen i år, og andre som var regjerende norsk mester i tempo, og en regjerende nordisk mester for veteran i fellesstart.

Noe overskyet og usikkert vær ved oppstart utenfor hotellet




Møtte også på Thor Hushovd i mesterskapstrøya ved playaen



Samlet gjeng opp deltabakken ca 1 mil fra hotellet, inkl den gamle storsyklisten Tom Martin Biseth bakerst til høyre. Tom Martin snudde etter ca 2 mil pga noe ukers sykdom.

Etter ca 4 mil delte feltet seg i 2, de nevnte storsyklistene inkl noen andre, totalt 6 stk økte farten noe og kjørte på mot Petra i motvind. Jeg ble en av de 6 og fikk kjørt meg når jeg skulle ligge foran i motvinden, 
ellers var det ganske behagelig.


På tur inn i Petra

Tempo dronninga Gunn rett bak


Inn på torget


Folksomt








Tempo Gunn og Nordlandsekspressen


"Hushovd" og Veteran tråkkern Asbjørn


"Gruppe 2"  kom inn til Petra bare 10-15 minutter etter oss andre.  


Jeg ble med "gruppe 2" tilbake mot hotellet..  
Vi "mistet" Unni rett etter utkjøringen av Petra, hun hadde fått problemer med girene, og måtte stoppe. 
Etter en tlf samtale fant vi hverandre igjen og kjørte mot Montuiri, Cura og strake vegen mot hotellet ved sørkysten.








Turen i dag endte totalt på ca 110 km. 770 høydemeter. 2500 kcal.
Snittpuls på 145 (noe høyt, men fortsatt innen sone 1)
Ca 4 timer på sykkelen. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar