Totalt antall sidevisninger

mandag 25. april 2011

Mallorca dag 23 2011



LANGTUR I MOTVIND OG LITT REGN

TOTALT 1610 KM




Dagens økt ble som ellers startet kl 10.00. Kjørte ut sammen med Lene og 2 venner av henne. 
Jeg kjente tidlig at deres tempo ble for høyt for meg. 
Planen med dagen var å kjøre langt og rolig.
Etter å ha pinglet ut og sendt dem av gårde kjørte jeg østkysten mot Cala d`or.
Hele vegen var det sterk motvind. Kjørte en liten stund sammen med en større gruppe, men for egen sikkerhet forlot jeg dem ganske snart... de kjørte alt fra 2 til 5 i bredden og rykk og napp kjøring hele vegen. 
Det ble ingen stopp på denne turen. Satt totalt 5.5 timer på sykkelen. kun avbrutt av et par pauser for å titte på kartet.  Litt regn fikk jeg også i nærheten av Felanitx.

5.5 timer. 135 km. Snittfart 25 kmt. Snittpuls på 130. Snitt temp 18 grader. 
775 høydemeter. 2900  kcalorier.





Selvmordsgruppa





Portopedro




Mange fine boliger i Cala d or. 
Tror nok at dette er et av kaksestrøkene på Mallorca.


Cala d`or


Vegen mellom Cala d`or og Felanitx.
Mye tung stigning.





Dette er nok det nærmeste jeg kommer San Salvador høyden (skimtes i bakgrunnen) i år. Jeg var der oppe i fjor. Fin bakke som må prøves igjen senere en gang.







Den nye vegen mellom Porreres og Llucmajor. 
Nydelig veg å sykle.. i medvind..





Testing av nye sykkelsko





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar